27.10.15 Kyoto

27 oktober 2015 - Kyoto, Japan

We gaan naar het National Museum of Kyoto. Op weg erheen komen we nog een tempel tegen, de Higashi-honganiji tempel. Een deel zijn ze aan het opknappen, maar het gebouw waar we in kunnen is gigantisch, het schijnt ook een van de grootste houten tempels van Kyoto te zijn. Op naar het museum. Een kwartier voor de opening komen we aan; er staat een rij van wel 2000 man. Zie foto. Het beeld (le penseur) ziet dit allemaal aan zich voorbijgaan. Een half uur later zijn we in de hal van het museum en dan denk je dat je er bent. Niets is minder waar, daar staat nog een rij van 300 man. Enfin, eindelijk binnen. Wel heel mooi, oude kamerschermen uit de 15e eeuw, prachtig. Houten beelden uit de 12 eeuw, echt heel mooi. Na het nieuwe deel dachten we naar het oude deel te gaan. Maar,...,,.dit was dicht,. Alleen het wachten al is een lesje voor ons (!!!).  Daarna geluncht, en een uurtje gerust. De rest van de middag hebben we besteed aan wat keutelen in de buurt van het station met aansluitend onze laatste japanse maaltijd. Er zit een foto tussen van een parkeergarage die begroeid is met planten en boompjes, met een eigen bewateringssysteem. Prachtig. Nog wat pakken en morgenochtend om 7.15 met de taxi naar Kansai airport, Osaka voor de terugvlucht. Hiermee sluiten wij een fantastische Japanreis af,.,,.. misschien tot ziens.

1. Marjan:
    27 oktober 2015
    Goede reis naar huis en wat hebben jullie leuke dingen en foto's met ons gedeeld, Marjan
  2. Jansyl:
    27 oktober 2015
    Goede thuisreis. Wij zijn benieuwd naar alle verhalen.
  3. Jose den Haak:
    27 oktober 2015
    Wat een prachtige reis is het geweest zo te lezen ! We wensen jullie een goede terugvlucht (helaas aan alles komt een eind)
    En als jullie opgehaald willen worden dan horen we het he!
    liefs van ons Ton en José
  4. José de Visser:
    27 oktober 2015
    Marjo, echt een fantastisch verslag. Ik heb iedere dag genoten. Goede reis terug. Liefs José
  5. Joop Pronk:
    27 oktober 2015
    Bedankt Marjo en Jos dat je een kijkje hebben gegeven in jullie reis. Prachtig om dit te lezen. Goede reis terug!
  6. Corrie Kromhout:
    27 oktober 2015
    We hebben genoten van alle mooie verhalen en foto's ! Een goede reis naar huis. Groetjes Corrie en Aart xxx
  7. Diny de Jong:
    28 oktober 2015
    Wat een mooie reis ,wij zijn meegereisd ! Geweldig!Daar zullen jullie nog lang van na kunnen genieten . Een goede reis naar huis . Liefs Rob en Diny