25.10.15 Kyoto

25 oktober 2015 - Kyoto, Japan

Vandaag hebben we een excursie naar het Miho museum. Vlgs. het boekje zeer de moeite waard. We worden opgehaald door een taxi en wat we niet wisten: het is 3 kwartier rijden! Leuk ritje zo op zondagmorgen. En het is een prachtig museum wat voor 80% onder de grond ligt. Een spectaculair uitzicht en wat er te zien is is prachtig. Veel mooie dingen uit Iran, China, Egypte; en alles heel goed tentoongesteld. Het museum is van de architect Pei, die de glazen piramide bij het Louvre museum heeft ontworpen. We hebben 2 uur de tijd voor we ons bij onze taxi moeten melden. Net te doen! Even terug in de ryonkan en dan gaan we naar de textielbuurt; eerst naar Oribusa-kan; een soort museum, maar vlgs ons kun je er ook hele dure kimono's bestellen. Je kon alle stoffen even bevoelen, fantastisch, alles zijde. We kregen nog een kopje thee met een groen snoepje. In waarschijnlijk het verkoopdeel zaten een paar hele dure dames iets te bestellen. Door allerlei buurtjes naar het Nishijin textielcentrum gelopen. Leuk om te kijken en we troffen het, er was net een kimonoshow.  Nu was het al het einde van de middag, en voor het eerst vonden we het een beetje koud; zijn naar het ondergrondse deel bij het station gegaan (enorm groot, druk maar wel gezellig), en hebben weer lekker gegeten. Eigenlijk waren we van plan er nog uit te gaan, maar de kou houdt ons binnen. Morgen wordt t 21gr. Gaan we naar het Mijojo kasteel.