24.10.15 Kyoto

24 oktober 2015 - Kyoto, Japan

Ontbijt bij Délifrance. Bij het drukke busstation een dagkaart gekocht en met bus 100 naar Kyomizuzaka, een straatje naar boven vol winkeltjes, vooral aardewerk; allemaal op weg naar de tempel. Omdat de hordes alweer achter ons aankwamen besloten we de tempel maar van ver weg te fotograferen en wat anders te gaan doen: naar het Kyoto Handicrafcenter waar we alles bekeken hebben, Weer met de bus naar de wijk Gion, met name de straat Shijo-dori, een hele lange bekende winkelstraat. Ook de zijstraten waren leuk, er zat een Love Inn Hotel, waar je als stelletje als je thuis niet terecht kunt een kamer kunt huren om eens privé te zijn. In de Gion wijk lopen heel veel geisha' rond. Omdat het zaterdag was, denk ik dat het ook bijzonder druk was. In een van de zijstraten reden hele dure auto's (niet de koekblikken waar bijna iedereen in rijdt), vlgs. ons bezoekers van exclusieve gelegenheden voor geisha partijen. De weg overgestoken naar het Maruyama-park. Weer een tempel aan het begin; het park is reuze gezellig, er liepen heel veel geisha's rond, die zich graag lieten fotograferen. Met de bus terug, even rusten en daarna weer heerlijk Japans gegeten. Terug in het hotel blijkt onze kamer geen nummer te hebben maar een naam en wel: the fantastic mountain of Kyoto. Nou,als je dan je kamer niet kunt vinden......