23.10.15 Kyoto

23 oktober 2015 - Kyoto, Japan

Om 8.45 met de trein naar Kyoto, we zaten niet als enigen in de trein die mudvol zat. Gelukkig ging iedereen er op een gegeven moment uit zodat we nog even konden zitten. Onze ryonkan ligt dichtbij het (hele mooie) station, we brengen de bagage weg en Jos heeft een mooie tempel opgezocht dus met de bus erheen. De tempel heet de Kinkuka-ji tempel (gouden paviljoen), en hij ligt een bloody eind uit het centrum, dus vooruit dan maar. Het is inderdaad een hele mooie tempel, romantisch aan het water in een prachtig park; jammer alleen dat alle Japanners en alle schoolkinderen er ook heen gingen. We raakten elkaar ook nog kwijt dus ben ik maar bij de uitgang gaan zitten als beertje Paddington in de hoop dat iemand me mee zou nemen want zonder buskaartje en zonder geld kom je niet ver. Enfin, uiteindelijk elkaar gevonden en terug met de bus. Naar de kamer in het vriendelijke ryonkan en eindelijk de koffer eens uitgepakt want het is het laatste adres. Ook weleens lekker. Onder het station is een enorm winkelcentrum; we hebben de food afdeling opgezocht en heerlijk gegeten, al zat er een stokoud echtpaar naast ons wat ons erg zat aan te gapen en volgens mij heel veel commentaar had, maar gelukkig verstonden we het toch niet.

1. Marjan:
    23 oktober 2015
    Jullie zijn ongetwijfeld goed voorbereid in Kyoto, maar kon het weer niet laten om even te kijken, waar jullie zitten. Ik las, dat het de enige grote stad was in Japan, die niet in WO II gebombardeerd is, vanwege het grote culturele erfgoed van deze plek en dat er nog veel oude huizen te zien zijn. Mooi hoor en ik las dat een bezoek aan Fushimi Inari-taisha Schrijn een must is om te bezoeken, maar dat weten jullie ongetwijfeld!
  2. Andrea:
    24 oktober 2015
    Heel erg leuk om zo samen met jullie, jullie reis te beleven! Geniet er nog maar even van. Dikke kus uit het Tielse