10.10.15, Tokyo

10 oktober 2015 - Tokyo, Japan

Weer vroeg wakker. Het bed he.... Na het ontbijt op pad naar Omote Sando, we wilden naar bepaalde panden kijken. Nou, wat een wijk, mensen stonden in de rij te wachten (nog een uur) tot een bepaalde winkel open zou gaan, geen idee waarom, gratis was het vast niet. Hierna wilden we naar Shinjuku om bv een boekwinkel van 9 verdiepingen te zien. We arriveerden met de metro in Istafan op de food afdeling. Tjemie, het doet niet onder voor Harrods. Buitengekomen gevraagd waar de boekwinkel was (Kinokunya). Het meisje in de lift was al het bekijks waard. We wilden de afdeling buitenland even zien, inderdaad alles te krijgen. De wijk is enorm en razend druk; nog even de rosse, nou ja, gokbuurt ingelopen waar louche types rondliepen dus gauw eruit. Op de kaart zagen we dat er een park in de buurt was: the National Garden Shinjuku Gyoen. Wat een oase midden in de stad met een Japanse, een Engelse en een Franse tuin. Prachtig! Hierna waren we wel een beetje moe in de benen en zijn met de metro teruggegaan naar het hotel, waar we een wasje erin hebben gedaan en daarna heerlijk in het warme bad. Trouwens gisteravond waren we nog haar Akihabara gelopen wat dichtbij ons hotel is. Wat een idiote wereld. Allemaal goktenten en mangafiguren op straat, met heel veel kabaal en reclames. Ze zeggen dat het toeristisch is, nou, er liepen alleen Japanners rond. Bovendien veel meisjes gekleed als lolitafiguurtjes. Het komt op ons wat kinderlijk over. Morgen naar het Edo museum!

1. Mieke:
    10 oktober 2015
    Enig, enig!!
  2. Jansyl:
    11 oktober 2015
    Zo te lezen een druk programma, leuk om jullie te volgen. Veel plezier, geniet ervan.
  3. José de Visser:
    11 oktober 2015
    Hoi, echt een rustige zondag!! Hoe is de temperatuur bij jullie? Hier vandaag begonnen met 3* nu 8* winterjassen! Groetjes José
  4. Leo Annyas:
    11 oktober 2015
    Geen goktent van binnen gezien?