21.10.15, Naoshima Island

21 oktober 2015 - Naoshima Island, Japan

Om 8.12u met de boot mee naar Naoshima Island, duurt een uurtje, mooie boot. Bij aankomst in Myanoura met het busje van Benesse House mee naar het hotel. Omdat we pas om 3 uur de kamer in kunnen bekijken we dit museum, (er zijn er wel 4), lunchen in het museum, verkennen de omgeving, en besluiten dan naar het Arthouse Project te gaan wat iets lager ligt. Weer met het busje, ideaal. Hier kun je 6 projecten van kunstenaars bezoeken, bij ieder project krijg je een stempeltje (zijn ze gek op). Schattig dorpje, doodstil! De projecten zijn heel verrassend, echt moderne japanse kunst gebaseerd op de japanse architectuur. We pakken het busje naar het museum en gaan eindelijk naar onze (museum)kamer met echte kunst in het Benesse House van Tadao Ando. Nou, dan heb je ook wat. Een schitterende kamer met uitzicht op zee (er zijn maar 6 kamers). Het leukste is nog dat je gewoon het museum inloopt: a night at the museum!! Overdag mag je geen fotoos maken maar nu maakt het helemaal niet uit! Op het balkon van onze sjieke kamer hoor je de branding van de zee en de krekels. Jammer dat we morgen weer heel op tijd op moeten om de boot de pakken naar Uno, op weg naar Hemeji.