8.10.15 Tokyo, op pad met Zack

8 oktober 2015 - Tokyo, Japan

Om 9 uur stond Zack voor onze neus, aardige man, vrijwillige gids, 68 jaar en heel vriendelijk. Met een one-day ticket zijn we eerst naar Asakusa, de Asakuse Jinja shrine geweest, leuk druk met alle japanse toeristen en prachtig weer. Hierna naar de rivier en een boottochtje gemaakt. Uitgestapt bij een werkelijk prachtige tuin (Hama-rikyu garden, familietuin van de tokugawa Shogun)  waar we thee gedronken hebben met een werkelijk heerlijk klein mooi zoetigheidje. Ik schoot werkelijk bijna in de hik toen Jos zei dat het wel erg op slootwater leek, wat niet zo was, het was heel fijntjes maar ja, we zijn het niet gewend. Volgende doel de vismarkt, (Tsukiji markt)  we waren natuurlijk te laat voor het echte werk maar hebben toch nog wat tonijnen gezien en het hele gebeuren is heel groot en leuk om te zien. In een van de straatjes naast de markt, wat een enig gebeuren is met alle viswinkels en alles eromheen hebben we gegeten bij Sushizanmai-kiyomura. Een puike tent en hele verse sushi. Weer achter Zack aan naar de Meji shrine, liggend in een bos, met grote toris aan het begin en halverwege. Heel relaxed zo midden in de stad. Zack vertelde dat iedereen Shibua zo fantastisch vindt, hij niet dus, maar wij wilden wel even. Nou, daar gaan we ook nog wel terug hoor.  We hebben de hond Hadji even gedag gezegd (had ik net over gehoord van Gon). We waren nu eigenlijk wel een beetje uitgeteld en hebben afscheid genomen van Zack met een klein kadootje (doosje met Holland erop van Xenos). In het hotel maar gauw in het warme bad gedoken en in de buurt nog wat gegeten. Morgen iets rustiger, we zijn geen 20 meer en een paar protesterende knieen is ook niet alles.