7.10.15 Vertrek Schiphol

7 oktober 2015 - Tokyo, Japan

Vertrek van Schiphol om 14.40, keurige vlucht, ook een beetje  geslapen. Met de Keisei trein naar station Ueno, daarna 1 halte met de metro en een stukje lopen naar het Odoya hotel. Beetje nostalgisch familiehotel, maar schoon en met een warmwatergebeuren op de bovenste verdieping, dus dat was wel even heerlijk. smiddags wat gelopen en lekker gegeten, daarna tukkie gedaan na het warmwaterbad. savonds nog een lekker stuk gelopen naar de Tokyo Dome (tenminste in die buurt) Het stikt van de eethuisjes, ziet er vaak leuk uit. Eindelijk de wifi aan de praat. We gaan zo naar onze bedjes op de tatami matten. De wc is verwarmd en heeft een warmwaterdouche!! Morgen op pad met de vrijwillige gids Zack. Fotoos komen nog, de wifi kostte nogal wat moeite.

1. Jopie gerritsen:
    7 oktober 2015
    De eerste stappen zijn gezet. Uitgeslapen?
    En nu de wandeling, we zijn benieuwd naar het volgende.
    Veel plezier!!!!
  2. Marjan:
    7 oktober 2015
    Ben heel benieuwd, hoe jullie dit echt Aziatische avontuur gaan beleven. Ik heb wel gehoord van mensen, dat je in Japan soms kan omvallen van verbazing hoe de dingen daar gaan. Begin klinkt goed en veel plezier!
  3. Hans:
    7 oktober 2015
    Wij raden jullie aan vooral te voet de twee wijken Yanaka en Daikanyama te gaan bekijken. Yanaka is zoiets als Downtown Tokyo, de oude binnenstad. Je kunt er komen door op het station Nishinippori de Noord-west uitgang te nemen. Ga eerst naar het Asakura Scupture museum, een kleinnood uit de Meiji-tijd. Dan verder naar het SCAI The Bathhouse, een galerie voor moderne kunst in een oud badhuis. Van hier verder naar de Jomyoin tempel waar meer dan 20.000 kleine Jizo Bosatsu beelden staan. Vervolgens kunnen jullie nog naar het huis YIH van Makoto Yokomizo gaan (adres Yanaka, 6 Chome 5-1). Ga vervolgens langs de oude gebouwen naar de "Slangenstraat". Pas wel op voor de auto's die hier ook mogen rijden! Aan het eind wacht jullie de Nezu Kast met zijn ontelbare rode Tori-Toren. Het eerstvolgende Metrostation is het Nezu station aan de Chiyoda Lijn. Onze tips voor Daikanyama zullen wij morgen doormailen. Wij zijn nu al benieuwd naar de foto's!
  4. Corrie Kromhout:
    7 oktober 2015
    Klinkt goed allemaal , zijn erg benieuwd naar de foto's en het vervolgverhaal. Heel veel plezier en geniet ervan !
  5. Mieke:
    8 oktober 2015
    Hallo marjo san
    Tot dusver kan ik het prima volgen.
    Leuk hè, die wc's?! Belangrijkste knopje is het Stop knopje. Mijn vriendin kon het niet vinden en liep vervolgens een uur met een natte broek door tokyo!
    Super tip van jullie vriendin:
    yanaka wijk met mijn favoriete tempel: nezu jinja, met de rode poortjes en de azalea heuvel.
    Genieten maar!!
  6. Hans:
    8 oktober 2015
    Daikanyama is het tegenovergestelde van Yanaka. Hier geen oude gebouwen, maar alles wat de Tokioten maar kunnen bedenken: Amerikaanse kerken, blokhuizen, Russische paleizen... Deze wijk is de hipste van Tokio, mede door het T-Site gebouw (enorme boekwinkel, die ook interessant is als je geen Japans kent) en de Meguro Sky Garden. Verder is er ook nog het Asakura huis met tuin, een oase van het traditionele Japan. Dit zijn tips van Kyoichi Tsuzuki, die alle geheimen van de stad kent. Desgewenst kunnen wij jullie een wandelroute mailen.
    Willen jullie Tokio als 'Zen' ervaren, ga dan thee drinken in hotel "Aman" in de wijk Chiyoda. Dit jaar geopend op de 33e etage van de Otemachi Towers. Het is een resort voor Tokioten die vakantie willen houden in hun eigen stad. Ver van het lawaai, maar er toch middenin. Beneden vind je weinig aanwijzigingen, maar eenmaal boven kijkt men uit over de stad en ziet de huizen als kleine stenen in een perfect aangelegde tuin. Geniet en maak er een feest van.