11.10.15, Tokyo, Edo Museum

11 oktober 2015 - Tokyo, Japan

Vandaag is het museumdag: het Edo museum. Lekker rustig in de metro zonder alle mannen in pak. Mooi museum! In het boekje stond dat er weinig beschreven is in het engels maar dat klopt niet, engels en zelfs spaans en italiaans  staat bij de meeste uitleg. Beneden is een tijdelijke tentoonstelling over de ontwikkeling van Japan vanaf de Edo periode in prenten en schilderijen en de ontwikkeling van de fotografie in Japan. Mooie tentoonstelling, prachtige prenten en soms zag je de prent met een oude foto ernaast. De moeite waard. Op de 7e verdieping is de vaste tentoonstelling met een enorme houten brug als je binnenkomt. Het is een museum waar je ook goed met kinderen heen kunt. Wij waren ook als kinderen omdat alles nieuw is. Huizen, prachtige soort van maquettes hoe een stad was opgebouwd. Overal veel personeel (zoals overal) dat buitengewoon vriendelijk is . We hebben hier geluncht en zijn om een uur of 3 nog even naar de Ginza wijk gegaan omdat er geen verkeer is op zondag. Heel gezellig. In het hotel natuurlijk in de onsen; daarna zijn we naar het station gelopen waar we morgen vertrekken, even kijken hoever het is. Op de terugweg bij een Italiaan wat gegeten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mieke:
    11 oktober 2015
    Tokyo zit er bijna op. En is goed bevallen, lijkt het?
    Morgen met de shinkansen naar ????

Goede reis. Bento boxje mee als lunch?
  2. Kelly:
    11 oktober 2015
    Heel slim om even te checken hoe ver het morgen is...! ;) Klinkt toch wel heel anders allemaal, leuk hoor! Goed reis morgen, kussen van Erik en mij
  3. Hans:
    11 oktober 2015
    Leuke foto's! We hopen dat jullie een beetje mooi weer hebben. Hoe bevalt het slapen op de Japanse 'bedden'?