12.10.15 op naar Ryokan Yarimikan, Shin Hotaka

12 oktober 2015

Om 8 uur met de JR naar station Shinjuku. Enorm station, na even zoeken hebben we het Keio Highway busstation gevonden. Om 9uur precies vertrokken, hele ruime bus, we hebben maar een broodje meegenomen want de rit gaat 4,5 uur duren; helemaal niet vervelend, de bergen komen steeds diaachter bij, zelfs mount Fuji gezien! 2 x een korte stop, bij deze wegrestaurants zijn winkels, en heel veel brandschone verwarmde toiletten.
Enig om te zien hoe alles gaat, leuker dan bij ons, alles kwettert en loopt wat te kopen. Bij Shin Hotaka moesten wij eruit, hier is een hele bekende kabelbaan waar we morgen gaan kijken. Heel klein stukje met een andere bus, 5 maat in lopen en we zijn er. De busrit was trouwens spectaculair, jemi, die chauffeur moet kunnen rijden. De ryonkan is prachtig oud, allemaal balken en zeer smaakvol ingericht (geen stoelen uiteraard). Een kopje thee als welkom en uitleg over het gebruik van de 7 warmwaterbaden buiten. Onze kamer is enig, met een vuurplaatsje maar zonder badkamer, dat doe je dus buiten. We kleden ons om in jakuta en warm jasje eroverheen, teensokken en slippertjes, mandje in de hand met handdoekjes en hup, 2 roodkapjes gaan baden. We kiezen 1 van de 4 privebaden, verdomd heet. Buiten is het nog maar 10gr, vannochtend 23. Om half 7 diner, tjonge wat een ervaring. We waren echt onder de indruk. Na het eten toch nog maar 2 onsen gedaan. Het hotel heeft maar 11 kamers en 7 baden dus druk is het nooit.

1. Marjan:
    12 oktober 2015
    Die baden - dat is het wel in dat land! Leuke foto's hoor.
  2. Peggy:
    12 oktober 2015
    Wat leuk dat jullie mt Fuji hebben gezien. Lijkt mij een interessante busrit. Leuke foto's, veel plezier!
  3. Diny de Jong:
    12 oktober 2015
    Wat mooi de foto's ja dat is genieten he?
  4. Jansyl:
    12 oktober 2015
    Zo. Dat ziet er echt Japaans uit. Nu gaan jullie de echte Japan tegemoet.