17.10.15 Awaji Island

17 oktober 2015 - Awaji Island, Japan

We hebben onze mening totaal herzien! Het was even wennen  maar na een prima nacht in een lekker bed en een europees ontbijt met een omeletje en een paar stukjes kaas (!!!) en koffie waren we er helemaal klaar voor. Het hotel ligt in een prachtig aangelegd ontwerp van Tado Ando. Het is heel verrassend met waterpartijen, vreemde vormen van beton en natuurlijk de tuinen tegen de berg op. Prachtig! Er staat een enorma kas waarin het Miracle Planet Museum of Plants zit. Helemaal te gek, je zou er plantengek van worden, zo bijzonder. Na de heerlijke japanse lunch even een uurtje rust; dan weer naar buiten naar het Akashi Kaikyo National Government Park, wat er naast ligt. Een landschapspark, en ja, het wordt vervelend, ook weer prachtig. Natuurlijk was het ook allemaal zo feestelijk door het heerlijke weer, zo'n 25gr. Al met al een topdag, morgen weer reizen naar een ander eiland, maar nu duurt de reis korter. We zijn weer erg benieuwd (eerst morgenochtend nog even lekker europees ontbijten, het japanse eten is lekker, maar niet ,s-morgens, dat is net even te (ik kan dat stomme streepje niet vinden!) We gaan strakjes nog even lekker eten en ons dan prepareren op morgen.

1. Marjan:
    17 oktober 2015
    Nou, niets wordt saai hoor! Wat zien jullie prachtige dingen en het weer werkt ook mee, Marjan
  2. Hans:
    17 oktober 2015
    Mooi hoor, al die planten. Wel komisch dat tijdsverschil. Jullie dag zit er al, bij ons is het pas 12:00 uur.