16.10.15, Awaji Island

16 oktober 2015 - Awaji Island, Japan

Om 6 uur op, stiekem even in de onsen en om half 7 de deur uit. Dan denk je dat je alleen zo vroeg op bent, maar daar vergis je je in want het is enorm druk bij het busstation. Even een broodje gekocht bij de Seven Eleven en hup in de bus.  Gereserveerde plaatsen, de chauffeur pieft iedereen af. Prettig reizen hoor, je ziet veel van het landschap en natuurlijk weer stoppen onderweg bij de brandschone wegrestaurants. In Kyoto moeten we met de trein naar (ben even de naam kwijt, bij Kobe), en daar weer een bus pakken naar Awaji. Al met al bijna 7 uur reizen; we stappen wel pal voor het hotel uit. Een enorm 5 sterren hotel met een mooie kamer, maar voor het zwembad moet je zo´n E20 betalen, toedeloe! Niet erg sympathiek, na al die prettige hotels. We hebben even door het mooie park gelopen, maar het was toch wel een hele dag, dus we zoeken wat te eten. Morgen wordt het weer 26gr dus gaan we op ons gemak alles van de architect Tado Ando bekijken. We hebben wel een balkon op de 9 etage, dat is allemaal prachtig, maar het is net een groot cruiseschip, met veel marmer, roltrappen en ik weet niet hoeveel liften. En niet eens wifi op de kamer!! Maar we zullen ons prima amuseren morgen, lekker wandelen door het mooie park, kamer met zeezicht, en mooi weer als het goed is.

1. Frank:
    17 oktober 2015
    Hallo vakantiegangers.
    Wat een imposante reis tot nu toe. Volgens mij hebben jullie het reuze gezellig maar wel heel druk zo te lezen. Veel plezier nog en op maar het volgende reisverhaal vol avonturen. Ook de foto's zien er goed uit.
    Gr Frank en Anita